سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 چند بازی فراموش شده

1-     وقتی کسی می خواست با دیگری شوخی کند ، روی به شخص مورد نظر کرده و می گفت :

چنی ری سرته ؟ ( چه چیزی روی سرت هست ؟ ) . به محض این که طرف مقابل دست روی سرخود می گذاشت ، می گفتند  : گشنته ؟ ( گرسنه ای ؟ )

2-     چند نفر در یک ردیف می ایستادند  و دست های چپ و راست خود را روی سر می گذاشتند تا حلقه مانند شود .  . در مقابل آنان سنگی می انداختند . سنگ در سایه ی هر کسی می افتاد ، آن شخص سنگ را بر می داشت و می دوید و دیگران دنیالش می کردند  تا سنگ را از او بگیرند . با گرفتن سنگ از دست آن شخص ، بازی پایان می یافت و دوباره جمع شده و دوباره شروع می کردند . به این بازی ، سیاه بردک می گفتند .

3-     چند نفر در یک ردیف نشسته و پاهایشان را دراز می کردند  . یکی از آنان بانی ( مسئول ) بود .  بانی ، تکه پارچه یا دستمالی را ابتدا در مقابل باد می گرفت و باد می داد آنگاه ، آن را از زیر پاهای دیگران رد می کرد . بانی دور پاهای همه را دست می کشید تا کسی نداند که زیر پای کیست . آنگاه دستمال را دور انگشت یک نفر می پیچاند .  آن کسی که دستمال زیر پایش بود ، بر می خاست و فرار می کرد . دیگران در پی او می دویدند و او را می گرفتند و حسابی او را می زدند و بازی از دوباره شروع می شد .   به این بازی خَشَکِ شو پا می گفتند . 





تاریخ : پنج شنبه 95/11/7 | 7:46 صبح | نویسنده : بنارانه | نظرات ()
.: Web Themes By Akj :.