چراغ جادو

نام:
ايميل:
سايت:
   
متن پيام :
حداکثر 2000 حرف
كد امنيتي:
  
  
 
+ مسلم جعفري 
ارم نيوز : به روايت افسانه‌هاي قديمي هاوايي هر حيواني در خشکي، همانندي در دريا دارد که هاوايي‌ها معتقدند معادل هوموهومو در خشکي خوک مي‌باشد.
اين يک کلمه صحيح و درست است که در جزاير هاوايي کاملا شناخته شده مي‌باشد. و به اين صورت تلفظ مي‌شود: Hoo-moo-Hoo-moo-NOO-koo-NOO-koo-AH-poo-AH-ah و اين چيزي نيست جز نام يک نوع ماهي رنگارنگ که معروفيت آن پس از ترانه‌اي از بيل کاگزول بيشتر گرديد.
اين نام عجيب، نام هاوايي اين ماهي است که اسم رايج آن Humuhumunuku.nukuapuaa و نام علمي آن رينه کانتوس رکتنگلولوس مي‌باشد. اين ماهي در ابهاي کم عمق و تپه‌هاي دريايي قسمتهاي مرکزي و جنوبي جزيره هاي اقيانوس آرام زندگي مي‌کند. رنگ ماهي هوموهومو بسيار جالب توجه است به اين صورت که يک نوار مشکي دور بدن خود داشته و معمولا قسمت بالاتنه ان کرمي يا صورتي و پايين تنه آن معمولا آبي يا سفيد مي‌باشد. دندانهاي اين ماهي معمولا آبي است که بيشتر به دليل خوردن مرجانها‌و جلبکهاي روييده بر روي انهاست.
 آپلود سنتر

به روايت افسانه‌هاي قديمي هاوايي هر حيواني در خشکي، همانندي در دريا دارد که هاوايي‌ها معتقدند معادل هوموهومو در خشکي خوک مي‌باشد. جالب است.

چرا خوک؟ به اين دليل که پوزه‌اي تيز داشته و شمايل بدن آن شبيه به خوک است. اين نوع ماهي با درآوردن صداهايي مانند خرخر خوک از خود ديگران را از خطرها‌با خبر مي‌کند. استتار بوسيله تغيير رنگ در حين خواب و يا اختفا خود جاي بسي شگفتي دارند همچنين اين ماهي يک سري استخوان متوالي کوچک ديگر نيز علاوه بر ستون فقرات دارد که به او امکان فرو رفتن در درزهاي بسيار کوچک را مي‌دهد.

اين ماهي همچنين اين توانايي را دارا مي‌باشد که حبابهايي از هوا را از دهان خود خارج ساخته و بوسيله آنها‌پناهگاهي در کف آب براي خود مي‌سازد. همچنين به دليل رفتار جنگجويانه، اين نوع ماهي معمولا تنها‌زندگي مي‌کند. مشهوريت اين ماهي باعث حضور آن در بسياري از ترانه‌ها، برنامه‌هاي تلويزيوني مانند Star Trek و انيميشن هايي مانند Bugs Bunny و در بعضي فيلمها ‌شده است. همچنين يک نوع دوچرخه به اين نام وجود دارد.