سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خبری

خبری

 
*بسم الله الرحمن الرحیم*

روستا به عنوان بخشی بزرگ از نظام جمعیتی کشور که منابع ارزشمندی اعم از انسانی و منابع طبیعی و اقتصادی در آن وجود دارد، محسوب می شود.
آنچه بیش از هر چیز در این نظام اجتماعی باید مد نظر قرار گیرد، ایجاد و راه اندازی کسب وکارهای خانوادگی و گروهی به دلیل وجود پیوندهای قوی اجتماعی و روحیه تعاون و ایجاد فرصت های شغلی است.
توجه به کشت های با صرفه اقتصادی و از لحاظ صرفه جویی آب بهینه، توجه به توسعه فرهنگی، زیست محیطی، گردشگری و بهداشتی ، جذاب سازی فضای روستایی از طریق توسعه هدفمند فضاهای فرهنگی و آموزشی روستاها، ایجاد مراکز تفریحی، اقامتی، سیاحتی در روستاها، تدوین نقشه صنایع روستایی شهرستان دشتستان، ایجاد و توسعه مراکز تحصیلی و آموزشی(به خصوص آموزش های کاربردی)، ارتقای سطح سواد روستائیان و آموزش آنان در بکارگیری روش ها و فناوری های نوین باید مد نظر قرار گیرد.
نوسازی مناطق آسیب دیده روستایی به ویژه مدارس، حمایت از فارغ التحصیلان روستایی برای راه اندازی کسب و کار در روستاها، شکوفاسازی اقتصاد روستایی و تاسیس روستاهای نوین که از جهات موقعیت و امکانات همپای شهرها باشند، توسعه صنایع دستی و روزآمدسازی آنها، جذب سرمایه گذاران خارجی و بخش خصوصی به سمت روستاها نیز نباید مورد غفلت واقع شود.
توجه به گردشگری روستایی و مرمت کردن جاذبه های گردشگری در روستاها و هدایت گردشگران به آن مکان ها، هر روستا یک برند و هر خانه یک محصول، کاهش مهاجرت به شهرها، افزایش سطح رفاه، تاکید بر جذب و توسعه فناوری های جدید و آموزش و تربیت نیروی انسانی ماهر هم باید مد نظر باشد.
*اینجانب در پایان ،(15مهرماه) این روز ملی را به تمامی اهالی روستاهای شهرستان دشتستان،*بخصوص روستای خودم بنار آبشیرین صمیمانه تبریک گفته و از تمام مسئولان حوزه روستا به ویژه اعضای شوراهای اسلامی، دهیاران، بخشداران و سایر مسئولان مرتبط می خواهم تلاش مجاهدانه برای توسعه روستا و خدمت به روستاییان مبذول دارند.*

با تشکر
*نوشاد باقری شورای اسلامی روستای بنارآبشیرین*

خبری




تاریخ : دوشنبه 98/7/15 | 8:59 عصر | نویسنده : بنارانه | نظرات ()
.: Web Themes By Akj :.