سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رویدادهای روستای بنار آب شیرین در فروردین ماه 1370

پنج شنبه 1 فروردین 1370 به مناسبت ماه مبارک رمضان ، شب های فروردین از ابتدا تا دوشنبه 26 فروردین در حسینیه ی اعظم بنار مراسم قرآن خوانی و دعا برگزار می شود و روز ها نیز برخی از مردم سرگرم کاشتن لاله ( بوته های هندوانه ) یا کارهای مربوط به بو دادن نخل ها هستند .

چهار شنبه 7 فروردین 1370امروز آخوند حاجی حقیقت فرزند ملا قلی درگذشت و در بنار مدفون گشت .

جمعه 9 فروردین 1370 تیم فوتبال جوانان بنار آب شیرین با نتیجه ی 4-3 تیم فوتبال جوانان روستای زیارت را شکست داد .

دوشنبه 12 فروردین 1370تیم فوتبال جوانان بنار آب شیرین با نتیجه ی 2-0 از تیم فوتبال جوانان روستای زیارت شکست خورد .

جمعه 16فروردین 1370امروز ، باران هوای بنار را مطبوع کرد .

جمعه 16 فروردین 1370ساعت 9 بامداد امروز ، زلزله ای اهالی بنار را از خانه هایشان بیرون کشاند . این زلزله ساعت 45 دقیقه ی بامداد ، مجددا تکرار شد .

یک شنبه 18 فروردین 1370صبح امروز در بنار ، مراسم تعزیه ی شهادت حضرت علی ( ع ) برگزار شد و من نیز کارگردان آن بودم .

سه شنبه 20 فروردین 1370 امروز آسمان بنار را سرتا سر دود پوشانده بود .

یک شنبه 25 فروردین 1370برگه ای از زیارت با خودم به بنار آوردم و به ابراهیم زمانی فرزند مراد تحویل دادم تا در حسینیه برده و مردم امضا کنند تا برای زه کشی نخل ها اقدام شود .

سه شنبه 27 فروردین 1370صبح امروز به مناسبت اول شوال و عید فطر ، مردم در حسینیه ی اعظم بنار آب شیرین جمع شدند تا طبق سنتی دیرینه به خانه هایی که در طول یک سال قمری دچار مصیبتی شده بوند ، سر بزنند . هر کسی از راه می رسید ، با همه روبوسی می کرد . به علت استقبال زیاد جمعیت ، مردم در سه ردیف نشسته بودند . هر تازه واردی از ابتدای ردیف اول سلام و روبوسی را آغاز می کرد و در پایان ردیف آخر می نشست . ابراهیم ابراهیمی در وسط حیاط حسینیه فرشی کوچک انداخت و با صدای رسا ، اذان گفت و سپس مشغول خواندن نماز عید شد . خواندن نماز عید در بنار هنوز مرسوم نشده بود لذا ابراهیمی به تنهایی نماز را به پایان رسانید . وی را می توان اولین کسی دانست که در بنار نماز عید فطر را برگزار کرد . پس از آن مردم به صورت دسته جمعی به منزل شیخ احمد خدادادی ، اسماعیل شجاعی فرزند عباس ، بهروز بهروزی و عباس بوستانی رفتند .

سه شنبه 27 فروردین 1370 عصر امروز مسابقه ای دوستانه بین تیم های فوتبال بزرگسالان و جوانان بنار برگزار شد که تیم بزرگسالان با تک گل جمشید زاهدی ، با نتیجه ی 1-0 جوانان را شکست داد . بازیکنان بزرگسالان : حسین شجاعی ( فرزند عبدالحسین ) ، محمد غلامی ، ابراهیم بوستانی ، جمشید زاهدی ، حسینقلی زمانی ، عباس زمانی ، بهروز بهروزی ، اصغر شجاعی ، حسین عباسی ، قاسم جوکار ، ابراهیم خدادادی

 

منبع : یاد داشت های محمد غلامی





تاریخ : دوشنبه 95/1/16 | 7:20 صبح | نویسنده : بنارانه | نظرات ()
.: Web Themes By Akj :.