سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پراکنده ها 3

آبزیان      3

2-مار آبی

علاوه بر گونه های ماهی که در آب های بنار موجود است ، موجودات  دیگری نیز در رودخانه زندگی می کنند که مار آبی یکی از آن هاست . ظاهرا این نوع مارها ، بی خطر هستند .

3-لاک پشت

این موجود نیز در رودخانه یافت می شود و با وجود تعداد اندک ، متاسفانه گاه گاهی تعدادی از آنان به وسیله ی قلاب های ماهیگیری شکار می شوند. غذای عمده ی لاک پشت ها ، ماهی است و از آنجا که آنان ، ماهی را می بلعند ، بلعیدن طعمه ی قلاب ماهیگیری باعث می شود که قلاب ، آزاد نشود و صیاد به ناچار لاک پشت را از بین ببرد و قلاب را آزاد کند .

4-خرچنگ

خرچنگ که در گویش محلی بنار به کرنجال معروف است ، به تعداد اندک یافت می شود و مردم معتقدند که اگر کسی را با انبرهای خود بگیرد ، رهایش نمی کند لذا در این رابطه ضرب المثل ها و کنایه هایی در فرهنگ بنار شکل گرفته که در مجموعه ی در دست تدوین « واژه ها ، ضرب المثل ها و کنایه ها » اثر اینجانب  آمده است .

5-قورباغه

این موجود نیز در آب های حاشیه ی رودخانه ها دیده می شود و معمولا در جایی که بیشه ها و شاخه های درختان به آب پیوسته اند ، بیشتر یافت می شوند .

6- میگو

اگر چه میگو از موجودات رودخانه ای نیست اما در فصل های میگو ، به صورت نادر مشاهده شده که صیادان بنار به وسیله ی تورهای خود ، یک یا دو میگو نیز شکار کرده اند . این میگوها از دهانه ی خلیج فارس ، وارد رودخانه شده و به سمت سرچشمه ی رودخانه پیش روی می کنند     .





تاریخ : جمعه 94/10/11 | 6:22 صبح | نویسنده : بنارانه | نظرات ()
.: Web Themes By Akj :.