سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تجارت و بازرگانی            3

در دهه های پیشین ، حاج غلامرضا خدادادی فرزند خداکرم در سطح استان بوشهر ، کالاهایی مثل گندم ، خرما ، چای و ... به مقدار زیاد می خرید و  در روزگار کم بودن وسائط نقلیه ،  بارها را با ماشین آقای احمد قاضی از طریق راه های خاکی و ناهمواری های بسیار ، به استان های همجوار از جمله خوزستان و فارس می برد و کالاهای مورد نیاز مردم از جمله : قند ، شکر ، شربت و روغن به بنار می آورد .  وی همچنین در برهه ای از زمان ، گوسفند و  بز به کویت می برد . از اقدامات دیگر حاج غلامرضا خدادادی این بود که در روزگار نبود امکانات و زمانی که مسافرت از بنار تا برازجان نیز کار همه نبود ،  مسافران کویت را  به مقصد می رساند و در آنجا برایشان مجوز کار وصول می کرد تا بتوانند زندگی خود را رونق ببخشند  .

همچنین وی همراه با برادرش حاج شعبان خدادادفر  که در کویت  ودر شهر کویت ، خیابان تونس  صاحب  کارگاه تولید مبل به نام « مبلیات الجمیل »  بود ، همکاری می کرد . حاج شعبان خدادادفر توانسته بود با این اقدام مهم ، حدود 50 نفر کارگر که اکثر بچه های منطقه استان بوشهر بودند را به کار جذب کند . او  مبل ها و کمدهای خود را  به کشورهای عربی از جمله  عربستان ، مصر و عراق صادر می کرد .

ابراهیم خدادادی فرزند احمد به همراه مرحوم نصرالله نعمتی فرزند احمد نیز به کار خرید و فروش جنس بین برازجان و شهرهای بندری کشور می پرداختند. آنان علاوه بر داخل کشور ، به خرید هایی  مابین ایران و دوبی نیز می پرداختند .

حسینقلی زمانی فرزند حاج مصطفی زمانی نیز سال هاست که به کار خرید و فروش خرما می پردازد . وی با احداث کارگاه خرما پاک کنی به شیوه ی سنتی ، هر سال تعدادی از زنان و دختران روستا را به صورت فصلی به کار می گیرد و محصولات خود را پس از پاک کردن و بسته بندی ، صادر می کند .

محمد رضا زمانی فرزند ابراهیم نیز در کنار کارهای متنوعی که انجام می دهد ، در فصل درو ، غلات و در فصل برداشت خرما ، این محصول را می خرد و به تاجران عمده ای که با آنان ارتباط دارد می فروشد .

علی پرتابیان فرزند اسفندیار هم چند سالی است که به صورت جزیی تر به کار خرید و فروش خرما مشغول است . علاوه بر او ، چند تن دیگر از جوانان روستا نیز طی سال های گذشته به این کار اقدام کرده اند .

_________________

این قسمت با همکاری مهندس حسین خدادادی فرزند حاج غلامرضا نوشته شده است    .

با سپاس از همکاری حاج احمد روزبه





تاریخ : سه شنبه 94/3/12 | 6:40 صبح | نویسنده : بنارانه | نظرات ()
.: Web Themes By Akj :.