سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سلام

وبلاگ بنارانه از ابتدای فعالیت تا امروز فراز و نشیبی را گذرانده ولی جالب تر از هر نکته این که شاید تنها رسانه ای در دنیای مجازی باشد که تمام مطالب آن تولیدی و بر محوریت موضوعی خاص متمرکز است . از ابتدای فعالیت این وبلاگ ، بنار آب شیرین محور اصلی و در واقع تنها مقصد این وبلاگ بود و هست و آنچه تا کنون ارائه کرده ، در همین راستا ست . جالب ترین نکته نیز این است که در این اینجا ، هیچ کسی مدعی نیست و هر کسی در حد توان خود تلاش می کند تا بخشی از دین خود به روستا را ادا بکند . به همین خاطر وبلاگ اختصاصی نیست و همه ی مردم نویسندگان آن هستند و  از ابتدا خواستیم که شما نیز نوشته هایتان را برای ما بفرستید . نوشته های شما در باره ی هر موضوعی که باشد ، ارزشمند است . در باره ی ارزش آنها همین بس که روش بنارانه راهگشای بسیاری از کسانی شده که امروز در سطح استان بوشهر دست به قلم دارند که به موقع در این رابطه بیشتر خواهم گفت . همچنین برای ما جالب است که برخی از مطالب این وبلاگ به عنوان مرجع در بعضی از کتاب ها آمده که پیشتر نیز به آن اشاره شد . نکته این که هیچ واژه از نوشته های شما در این وبلاگ هدر نخواهد رفت . یا در همین جا برای آیندگان خواهد ماند و یا به صورت کتاب به نسل های فردا خواهد رسید .بار دیگر از همه ی شما می خواهم تا هر چه دلتان خواست برای ما بنویسید . مطلب شما هر چه باشد برای بنارانه ارزشمند است . شما می توانید اخبار مربوط به خودتان ، همسایه ها ، روستا ، خاطرات ، واژه ها ، نکته های تاریخی ، ورزشی ، آداب و رسوم و هر چه دوست دارید را برای ما بفرستید . ما نوشته هایتان را دسته بندی کرده و از آن استفاده خواهیم کرد  .

با احترام . بنارانه





تاریخ : جمعه 96/8/26 | 7:7 صبح | نویسنده : بنارانه | نظرات ()

برآستانه ی فروردین

ازشیپور ِ هر  رگی خواندم :

-          سلام بر علف و آب

سلام بر نوروز

 

به خشک سالی ِ دل ها

دمید تنجه ی مهر

شکفت روح ِ بهار

به مهربانی ِ جان

جهان برآمد سبز

زمین سرود

از بلندگوی گلی سرخ  :

-         سلام بر انسان

 

 محمد غلامی . فروردین 1381





تاریخ : پنج شنبه 95/12/26 | 10:57 صبح | نویسنده : بنارانه | نظرات ()

 دوستان عزیز 

آماده ایم تا اخبار بارندگی در بنار و منطقه را از زبان شما بشنویم و در وبلاگ بگذاریم . از همین لحظه .

از طریق پیام در وبلاگ

پیام در واتس آپ 

تلفنی

09172361368

سلام بر جناب غلامی و سایر هم ولایتی ها و مخاطبان بنارانه

امروز بنار ابشیرین روزی بسیار بانشاط رو سپری کرد
از بامداد مردم بنار جهت مشاهده سیل ، روز خود را در کنار هم در روی سیل بند روستا سپری کردنداب رودخانه که از ابتدای صبح دشت پیش رویش را سیراب کرده بود کم کم خودی نشان داد و یواش یواش خودش را به سیل بند رسانید و به ان تکیه زد و با شروع شدن شب حساسیت مردم روستا را برانگیخت و جذابیت ان همسایه ترس شد.
طنز محمد،حسین شجایی نیز خالی از لطف نبود و با در دست داشتن بیلی در حال گشودن درو و وارد کردن اب سیل به نخیلات خود بود خطاب به میرو گفت اگر ممکن است سهمیه اب ما رو نیم ساعت اضافه کن
امید وارم مشکلی پیش نیاید تا ساعت 20امشب همچنان در حال پیشروی است عبدالرضا باقری
 در ضمن اخبار بنار به وسیله ی آقایان رسول باقری و یونس غلامی نیر به بنارانه رسید که مبنی بر هجوم آب به روستا بود و این که آب راه های باغ های بنار به هم پیوسته و لبریز شده اند . همچنین برخی از مردم روی سیل بند ، فرش انداخته و نشسته اند و چای می نوشند . اما چون عمده ی اخبار یکی است ، به همین اکتفا می کنیم . 

بیشترین میزان بارندگی را در شهرستان دشتستان به میزان 140 میلی‌متر در مدت سه ساعت داشتیم

امروز 29 بهمن 95

دمای بیشینه: 22
دمای کمینه: 11
بناراب شیرین
وضعیت: مه آلود
رطوبت: 83%




تاریخ : جمعه 95/11/29 | 12:27 عصر | نویسنده : بنارانه | نظرات ()

عشق به روستای زادگاهم بنار آب شیرین در وجود من است به گونه ای که هر زمان مجالی یافته ام تا چیزی بنویسم یا سخنی بگویم ، از بنار آب شیرین گفته و نوشته ام تا تسکین یابم تا جایی که امروزه در بیش از ده  کتاب چاپ شده  ، در تعدادی فراوان از نشریات استان و سراسری و در برنامه های متعدد صدا یا سیما  نام بنار آب شیرین ثبت شده یا ذکر گردیده است .

عشق به بنار آب شیرین عامل مهمی بود تا در تابستان سال  89 در اندیشه وبلاگی برای معرفی روستایم باشم که پس از سنجیدن جوانب آن و گرفتن قول مساعد از افراد خانواده ی خودم که هر کدام مسئولیتی را بپذیرند و در بدو امر یاری ام کنند ،   در دوم شهریور ماه 89  بنارانه را راه اندازی کردم . نام بنارانه را دخترم فروغ پیشنهاد کرد . نیما مسئولیت اینترنت را به عهده گرفت . یکی کار تایپ را انجام می داد ،  یکی در تمام مراحل همراهم بود و من با تکیه به یاد داشت های چند ساله ام می نوشتم  و بنارانه را به صورت خانوادگی پیش می بردیم .   وقتی که بنارانه راه افتاد ، چون کار ها خیلی گسترده و زیاد بود و هست ، دست به دامن همه ی دوستداران بنارانه شدم که تعدادی اندک از دوستان هر کدام در حد توان خود در زمینه ی مختلف  یاری ام دادند و همچنان یاری می دهند . همیشه گفته و می گویم بنارانه متعلق به شخص نیست به همین دلیل ، هیچگاه حاضر نشدم نام خودم را بالای وبلاگ بنویسم و هر گاه نیز مطلبی کلی نوشته شد ، با نام شورای نویسندگان آمد . با این کار خواستم همه بنارانه را از خودشان بدانند و هنوز نیز چنین است . بنارانه متعلق به همه است . هرکسی که دلش برای بنار می تپد . برای انتخاب مطلب همیشه معیار مهمی داشتم . این  که مطلب باید  در ارتباط با بنار آب شیرین باشد یا این که نویسنده ی آن از اهالی بنار یا دارای ریشه ی خانوادگی در بنار باشد . بر این اساس هرگز از مطالب اینترنت که آماده در اختیار همگان است نیاوردم . اگر مطلبی نیز از جایی گرفته شد که مربوط به بنار بود ، منبع آن ذکر شد تا امانت دار باشم . اگر گاهی از خودم مطلبی گذاشتم ( مانند گفتگو با بامداد جنوب ) صرفا به خاطر آن بود که نام بنار آب شیرین در آن تکرار شده بود . به لطف خدا و با تلاش همه ی دوستان که در زمینه های ورزشی ، فرهنگی ، هنری ، اجتماعی ، اخبار  و .... با بنارانه همکاری می کنند ، این وبلاگ به جایی رسید که امروز به منبع مهمی برای محققین بدل شده است تا جایی که حاج اکبر صابری نویسنده  کتاب مشاهیر دشتستان ، در کتاب خود به  وبلاگ بنارانه  استناد و با رعایت امانت از آن استفاده کرده است .

معرفی بنار آب شیرین وظیفه ی تمام افرادی است که دلشان می خواهد بلندای نام روستایمان برای آینده ، روشن تر بماند . هیچگاه نیز نمی توان کسی را مجبور به همکاری کرد . تا کنون چند وبلاگ نیز در این زمینه وجود دارد که لینک آنان را در بنارانه می توانید مشاهده کنید  اما اخیرا صفحه ی اینستاگرامی به نام بنارانه دایر شده که مرا وادار به نوشتن این مقاله کرد . نام بنارانه مخصوص وبلاگ بنارانه است که بیش از شش سال همه آن را می شناسند و گذاشتن این نام بدون هماهنگی با اینجانب نه تنها کاری قابل قبول  نیست بلکه قابل پیگیری نیز  است خاصه این که عکس هایی که در بنارانه منتشر شده نیز  بدون مجوز و یا ذکر منبع در اینستاگرام آمده  . اگر صاحب این صفحه ی مجازی قصد خدمت به بنار را داشته باشد ، مایه ی افتخار است اما  شایسته است یا نام صفحه را تغییر بدهد و یا  با شفاف سازی و معرفی خود و بیان اهداف و چهار چوب کاری آن صفحه ،   قدم بردارد تا اینجانب نیز در حد توان و بضاعت خود با افتخار در خدمت ایشان باشم در غیر این صورت و تا هنگامی که هویت سازنده ی اینستاگرام بنارانه مجهول باشد ، اینجانب    وجود هر گونه ارتباط آن با وبلاگ بنارانه را انکار کرده و هیچگونه تعهد اخلاقی یا حقوقی در قبال آثار منتشر شده ی آن  ندارم   .

با احترام

محمد غلامی





تاریخ : چهارشنبه 95/8/26 | 4:4 عصر | نویسنده : بنارانه | نظرات ()

بناری بمانیم 

سلام دوستان . بر اساس مطالب کتاب « سواحل خلیج فارس » اثر جان گوردون لوریمر  ترجمه ی دکتر عبدالرسول خیر اندیش ، در روستای آب شیرین در حدود 150 سال پیش ،    80 خانوار زندگی می کردند . در آن زمان ، بسیاری از مکان ها وجود داشتند که جمعیت قابل توجهی نداشتند اما در طول یک قرن و نیم گذشته ، پیشرفت های زیاد کرده اند . روستای بنار آب شیرین بنا به علل مختلف طبیعی و اجتماعی از جمله حوادثی مانند سیل و محرومیت هایی که ناشی از سیاست ها ی دولتمردان است ، متاسفانه در زمینه ی گسترش ،  پیشرفتی نداشته است . از طرفی آمار جمعیت شهرها و روستاها ، معیاری برای جذب اعتبار و در نتیجه انجام کارهای عمرانی است . ما نمی توانیم دوستانی که از بنار به شهرها مهاجرت کرده اند را به روستا برگردانیم اما به لطف سرشماری اینترنتی ، می توانیم خود را بناری بدانیم و ناممان را به عنوان ساکنان بنار بنویسیم تا به این وسیله زمینه ی جذب امکانات برای روستایمان را فراهم بیاوریم و باردیگر افتخار کنیم که در هر شهری که زندگی می کنیم ، بناری هستیم و بناری مانده ایم  .





تاریخ : یکشنبه 95/7/4 | 6:51 صبح | نویسنده : بنارانه | نظرات ()

اگر روزی به طور اتفاقی در صندوق های کهنه و یا زیر خانه های خشتی که حالا دیگر در بنار هم به تاریخ پیوسته اند و یا درجایی به طور غیر منتظره کتابی یا دست نوشته ای پیدا شود که اخبارمربوط به جنگ ایران و انگلیس در آن نوشته شده باشد و تمام آدم هایی که به دستور کدخدای بنار و زیر نظر میرزا محمد خان غضنفرالسلطنه در جنگ شرکت کرده بودند را نام برده باشد و یا شرح حال مردم و اطلاعات مربوط به 200 سال پیش روستای بنار آب شیرین در آن آمده باشد ، آیا برای آن کتاب می توان قیمتی تعیین کرد ؟

نیاکان ما به علت نبود امکانات و نداشتن سواد کافی و هزاراو یک مشکل دیگر ، چنین کتابی را برای ما ننوشتند اما ، ما به برکت تکنولوژی مدرن امروز بدون این که همدیگر را ببینیم ، هر روز به هم سر می زنیم و در نقطه ای به نام « بنارانه » یکدیگر را ملاقات می کنیم . هدف از بنارانه نوشتن همان کتاب برای نسل های آینده است به همین جهت هر نکته ای اعم از اخبار ، مقاله ، گزارش ، خاطرات و ... که امروزه برای ما خیلی عادی و معمولی به نظر می رسد ، برای آیندگان گوشه ای از تاریخ و فرهنگ بنار را آشکار خواهد کرد . به همین خاطر همیشه گفته و دوباره می گوییم که نوشته های شما حتی یک سطر هم اگر باشد ، به آیندگان خواهد رسید . بنابراین از همه ی شما عزیزان می خواهیم که به یاری هم بشتابیم و کتابی جامع به آینده بسپاریم . کتابی که آیندگان برای مطالعه در باره ی گذشتگان خود ، به آن نیاز دارند . شما می توانید خاطرات ، یادداشت های روزانه ، گزارش از هر جا که می روید ، قصه های قدیمی ، ضرب المثل ها و... را بنویسید و به دست ما برسانید . برخی از شما تصور می کنید که این کار ، کار سختی است و از عهده ی شما بر نمی آید . اینچنین نیست . به خودت اعتماد کن و مطمئن باش که می توانی . همین امشب خودکارو کاغذی بردارو از اول روز که از خواب بیدار شده ای تا پایان شب ، هر چه دیده ای و شنیده ای و انجام داده ای را در آن بنویس و برای ما بفرست .

. بنارانه پلی بین شما و آیندگان است   .

 





تاریخ : شنبه 94/4/13 | 7:48 صبح | نویسنده : بنارانه | نظرات ()

سلام عزیزان . مدتی افتخار خدمت به بنارانه را مستقیماً داشتیم ولی بیش از سالی است که بنا به عللی  نتوانستیم در خدمت وبلاگ بنارانه  باشیم . در این فاصله نیما غلامی  و تعداد اندکی از دوستان از جمله قاسم شجاعی ، حسنعلی زمانی ، احمد روزبه ، مسلم جعفری و ... کار را به عهده گرفتند و به صورت جسته و گریخته ادامه دادند و در قالبی دیگر خدمات بنارانه را ارائه کردند . ضمن تشکر از ایشان و شما که در همه حال یار و یاور بنارانه بوده و هستید  ، از امروز افتخار ی دوباره نصیب  شده تا در همان فالب قدیمی (همین صفحه ای که دارید می خوانید ) در خدمت بنارانه باشیم و دوباره وبلاگ روستایمان را به صورت شورایی اداره کنیم . بیا یید برای بنارانه دوباره آستین بالا بزنیم . 

با احترام .  شورای نویسندگان بنارانه





تاریخ : چهارشنبه 92/3/22 | 2:50 عصر | نویسنده : بنارانه | نظرات ()

" نوروزتان پیروز و روزگارتان شاد باد "





تاریخ : دوشنبه 90/12/29 | 12:51 عصر | نویسنده : بنارانه | نظرات ()

باسلام به بنار و بنارانه و دوستان بنارانه

با شرمساری از این که مدتی است نتوانسته ایم به نحو شایسته ای درخدمت شما باشیم و مطالب را به موقع دربنارانه قرار دهیم . امید که در آینده ی نزدیک بتوانیم همچنان مثل قبل خدمت کنیم .





تاریخ : دوشنبه 90/12/22 | 6:53 عصر | نویسنده : بنارانه | نظرات ()

پس از یک سال واندی که ازحیات بنارانه می گذرد افتخارمی کنیم که توانسته ایم گوشه هایی از داشته هایمان را معرفی کنیم واین درحالی است که اگر تمام عمر هم به این کار مشغول باشیم باز هم ناگفته ها بسیار است اما :

1-    پیش ازاین بعضی از دوستان مثل احمد روزبه با وبلاگشان نام بنار را دردنیا مطرح کرده بودند . خوشبختانه روز به روز به این دوستان افزوده می شود به عنوان نمونه وبلاگ آقای حسن باقری تا کنون بخش های بسیار زیبایی از بناررا معرفی کرده است.به امید روزی که هرکدام از ما وبلاگی داشته باشیم و همگی به معرفی روستایمان بپردازیم .

2- تا کنون مجله ی پارسی بلاگ نمونه ای از نوشته های بنارانه را به عنوان نوشته های برگزیده ی خود انتخاب کرده که ضمن تبریک به صاحبان آن قلم ها ، به آن ها اشاره می کنیم :/* : غذای محلی از خانم قاسمی(تهیه ی او کرکو) /* :خاطرات کودکی – خاطرات از امان الله ابراهیمی/* : گرازها و ما – خاطرات از احمد روزبه/ *: اون موقع ها – خاطرات از احمد روزبه /*: خواب – از طلا عوضی/ *: زلزله ی بم ویک خاطره – از محب بی باک/ *: مفاخر بنار- زندگی نامه ی امرالله ابراهیمی به کوشش قاسم شجاعی

3- یکی از دوستانی که ازابتدای حضور بنارانه ، همکاری مستمر و چشمگیری با بنارانه داشت، آقای مسلم جعفری است. بر آن شدیم تا ازاین به بعد، بخش مستقلی به نام ایشان و ، زیر نظرشان داشته باشیم.

4- تاکنون عکس هایی از بنار تهیه شده که اززوایای مختلفی بوده که هرکدامشان درجای خود ارزشمند است اما اخیراً آقای عباس پرتابیان دست به کاری بزرگ والبته خطرناک زده وبا نصب پروند برفراز دکل مخابرات بنار، عکس های هوایی بی نظیری تهیه کرده اند که همین جا ازایشان تشکر کرده ودرآینده ای نزدیک از آنان استفاده خواهیم کرد.

5-وبلاگ روستای بنارآب شیرین چندی پیش از طرف وبلاگ روستاهای ایران به عنوان وبلاگ برگزیده انتخاب شد که این نتیجه ی زحمات همه ی دوستان بنارانه اعم از نویسندگان و خوانندگان آن است.

6- بنارانه ازتمام اشخاص حقیقی و حقوقی که میل داشته باشند از طریق این وبلاگ ، دست به تبلیغات برای املاک، شرکت ها ، مغازه ها، اجناس و... بزنند دعوت به عمل می آوردو درچهارچوب موازین قانونی درخدمت آن هاست ./ با احترام

بنار آبشیرینتوضیح : عکس ها، آقای عباس پرتابیان راحال عکسبرداری از روستای بنار نشان می دهد.این عکس ها از وبلاگ آقای حسن باقری گرفته شده و دوستان علاقمند برای دیدن سایر عکس ها می توانند به وبلاگ ایشان پیوند بنارانه مراجعه کنند .

بنار آبشیرین





تاریخ : جمعه 90/10/23 | 12:15 صبح | نویسنده : بنارانه | نظرات ()
.: Web Themes By Akj :.