سفارش تبلیغ
صبا ویژن

در پی درج مقاله ی اینجانب با عنوان آسیب شناسی تعزیه ی بنار و چند پیشنهاد ، مواردی کتبی و شفاهی مطرح شده که لازم دیدم برای روشن شدن اذهان عمومی  ، نکاتی را یاد آور شوم اما  قبل از هر سخنی چند سوال :

 آیا بهتر نیست تعزیه ی ما به واقعیت های عاشورا نزدیک تر باشد ؟

آیا بهتر نیست از کودکان خردسال در تعزیه استفاده شود تا نقش طفلان را بازی کنند  ؟

آیا بهتر نیست زیباتر از این لباس تعزیه را بپوشیم ؟

آیا بهتر نیست نظم بیشتری داشته باشیم ؟

آیا بهتر نیست تعزیه خوانان ما نسخه ها را از حفظ یا لااقل صحیح تر بخوانند ؟

آیا بهتر نیست نسخه ها را براساس شایستگی ها تقسیم کنیم ؟

آیا بهتر نیست خرج های اضافی را کنار گذاشته و برای وسایل مهم تر هزینه کنیم ؟

جواب این سوالات همان مطالبی است که به صورت مشروح در مقاله ی اینجانب  همراه با راه کارهای آنان آمده بود .  آنچه از طرف من بیان شده از روی دل سوزی و درد است و معتقدم که باید انتقاد ها را گفت و راه کار ها را بیان کرد و در پی رفع نقایص بر آمد اما بر اساس شنیده ها ، پس از مقاله ی این جانب دربنارانه ،  یک سری حواشی درست شده  که لازم است در این رابطه  نیز نکاتی  ارائه شود :

 *تعزیه چه خوب انجام شود ویا چه بد ، هیچ کس اسم شخص را نمی آورد بلکه  می گویند تعزیه ی بنار چنین یا چنان است . پس بهتر است که در هر زمینه ای ، انتقادهایمان را بگوییم تا شاید بتوانیم عیب ها را برطرف سازیم .

*آنچه گفته شده مربوط به بانی تعزیه نبوده و همه می دانیم که حاج ابراهیم زمانی تمام زندگی خود و افراد خانواده اش را در طبق اخلاص نهاده و وقف اجرای تعزیه کرده که بر کسی پوشیده نیست . آنچه از طرف من گفته شده ، مواردی است که اگر رعایت شوند ، به بهتر شدن روند تعزیه در بنار کمک می کند .

*بحث بر سر خرید موتوربرق نیست . حرف من این است که  به جای خرید  وسایل گران قیمتی که کاربرد چندانی هم ندارد ، چیزهایی خریده شود که بیشتر به درد تعزیه بخورد .

*اینجانب مثل همیشه ، در حد توانم  در تمام کارهایی که بتوانم انجام بدهم  ، از جمله در زمینه ی تعزیه ، در خدمت روستایم  خواهم بود .  





تاریخ : جمعه 93/8/16 | 7:35 عصر | نویسنده : بنارانه | نظرات ()
.: Web Themes By Akj :.