سفارش تبلیغ
صبا ویژن

توضیح :

درپی  درج مطلبی تحت عنوان آسیب شناسی تعزیه و چند پیشنهاد در بنارانه ، مطلبی از دوستمان  آقای داراب جعفری به دستمان رسیده که عیناً منعکس می شود .  در ضمن ، بنارانه منتظر نظر دیگر دوستان نیز می باشد .

باسلام

انتقادات مطرح شده در اکثر موارد بجا و شاید نظر خیلی از ما همین باشد.اینجانب که تا کنون هیچ سابقه ای در تعزیه نداشته ام و نه از مسائل فنی و نه از حواشی پشت صحنه آن اطلاعی ندارم نکاتی را خدمتتان عرضه می دارم.
-هدف اصلی از اجرای تعزیه که یک برنامه مذهبی می باشد فراموش شده است.تعزیه ای که بنا نهاده شده بود برای عزاداری امام حسین که هدف قیامش زنده نگه داشتن اسلام بود.متاسفانه امروزه در بنار هدف اصلی اجرای تعزیه است به هر نحو ممکن؛ وقتی به بعضی دوستان می گویی که سعی کنید تعزیه قبل از اذان تمام شود،می گویند اگر نماز خوانده نشود چه اتفاقی می افتد...
-در شرایط کنونی کمبود تعزیه خوان وجود دارد که بعضی از مشکلاتی که شما فرمودید ناشی از همین کمبود است. باتوجه به اینکه تعزیه نمایشی است آهنگین و با آواز اجرا می شود برای خیلی ها خواندن تعزیه میسر نمی باشد.
-بعضی موارد به کارگردان تعزیه مربوط می شود.کارگردان می تواند و باید حرکات اضافی تعزیه خوانان را تذکر دهد و مانع آن شود،از ورود بی رویه عکاسان و فیلم برداران به میدان جلوگیری کند.
-میدان تعزیه باید حریمش مشخص باشد تا بتوان آن را کنترل کرد و شاید اگر تعزیه در روزهای محدودتری برگزار شود تعداد افراد بیشتری می توانستند در تدارکات و انتظامات کمک کنند.

-انتقاد از همه افراد آزاد است اما در مواردی مانند مالی که بیشتر براساس حرف های مردم بیان می شود باید بصورت خصوصی تر بیان شود نه در فضای مجازی،اگر این مسئله(موتوربرق) که ذکر کردید صددرصد هم اتفاق افتاده باشد باز هم ذکر آن در اینجا از رعایت انصاف به دور است چون ما می دانیم شخص انتقادشونده هرگز این صفحه را نخواهد خواند که در مقام پاسخ برآید.
-به نظر بنده بهتراست درهمین ایام محرم و صفرجلسه ای برگزار شود تحت عنوان آسیب شناسی تعزیه که افرادی اعم از تعزیه خوان و دیگرافراد علاقمند به بیان نظرات خود بپردازند.امکان برگزاری چنین جلسه ای وجود دارد و به گمانم استقبال خوبی نیز خواهد شد





تاریخ : جمعه 93/8/16 | 7:11 صبح | نویسنده : بنارانه | نظرات ()
.: Web Themes By Akj :.