سفارش تبلیغ
صبا ویژن

* آیامی دانید که کسانی که مچ دستشان دردمی گرفت، بابندِ مین(بندی بافته از موی بز)آن را می بستند تا خوب شود؟

* آیامی دانید که پروند را درقدیم با لیف درخت نخل می ساختند؟

* آیامی دانید که هرساله عده ای که به سم زن ها معروف بودند، ازطرف بهداشت برازجان به بنارمی آمدندو خانه های مردم راسم پاشی می کردند؟ آن ها درمسجدروستا استراحت می کردند.

* آیامی دانید که مردم از سم پاش ها، مقداری سم به صورت پودرمی گرفتند تا برای مبارزه با مورچه و شپش ازآن استفاده کنند؟

* آیامی دانید که بشکه های سم وقتی که خالی می شد، مردم آن هارابرمی داشتند وازآن ها استفاده می کردند؟

 *آیامی دانید که جنس آن بشکه ها، مقوای فشرده بودوکشورسازنده ی آن ها نیز آمریکا بودومردم ازآنها برای نگه داری گندم وجو استفاده می کردند ؟ هنوز هم دربعضی خانه ها پیدا می شوند؟

* آیامی دانید که درتابستان هامردم بنار گاوهای خودرا به گوخرمی زدند؟ (گوخر گله ی گاوبود که توسط گوخربان ازساعت حدود7تا 10صبح به چرا برده می شدوبعدازظهرهم از ساعت 2تا 5این کارراادامه می یافت)

* آیامی دانید که هرگاه که یک نفرمسئولیت گوخررا به عهده می گرفت، تمام تابستان به تنهایی این کاررا انجام می دادوهرگاه کسی برای این کارپیدانمی شد، مردم خودشان به نوبت وهرکدام یک روزاین کارراانجام می دادند؟

* آیامی دانید که بچه های نوجوان،اکثراً پای برهنه درکوچه و بیابان راه می رفتندو به همین علت اغلب اوقات پایشان را شیشه و خار زخم می کرد؟

* آیامی دانید که عده ای ازمردم درفصل زمستان دیگ و قابلمه ی بزرگ با خود کنار رودخانه می بردند و آب رودخانه را درون آن می ریختند و زیر آن آتش روشن می کردند و بچه ها راباآب گرم حمام می دادند؟

* آیامی دانید که هردانش اموزی موی سرش بلند بود مدیرمدرسه او را بیرون می کرد و دانش آموز هم مستقیم به منزی میر ابراهیم یا میر حسین می رفت و سرش را می تراشید و به مدرسه بر می گشت؟

* آیامی دانید که زن های بنار قر(شلوار باز) و پیراهن چاکی می پوشیدند؟





تاریخ : چهارشنبه 90/8/11 | 8:24 عصر | نویسنده : بنارانه | نظرات ()
.: Web Themes By Akj :.