mp3 player شوکر

نام:
ايميل:
سايت:
   
متن پيام :
حداکثر 2000 حرف
كد امنيتي:
  
  
 
+ احمد زماني 

جناب اقاي حسن باقري

با تشکر وسپاس از توجهتان به مطالب صيد ماهي ،موردي که اشاره شده روش مذکور در روز بوده فقط خاص روستاي بنا ر بوده وحتما درمناطق مختلف زمانهاي ديگري نيز استفاده دارد با نظرتان موافقم

.

+ قاسم شجاعي 

با سلام.جناب اقاي غلامي در قسمت گروه بنارانه ومربوط به اقاي مهندس احمد زماني علاوه بر بازي هاي محلي،صيد ماهي هم مربوط به ايشان است که درج نشده.با تشکر
پاسخ

سلام به عزيزم آقاي شجاعي . ممنون از تذكر مهم و ارزشمندتان .

"به نام خدا"

با سلام و تشکر از جناب مهندس زماني؛ هنوز هم افرادي هستند که با قلاب از رودخانه ماهي صيد مي کنند.

فکر کنم علاوه بر روز، صيد با قلاب کوچک در شب هم جواب مي دهد. اين چند عکس مربوط به پنج شنبه شب مورخ25/06/90 در کنار رودخانه کره بند، زير پل مي باشد. البته 2ماهي بزرگتري که مي بيند را با قلاب صيد نکرده ايم.

8pt521g8y57n1sxw4env.jpg

0lb5stb6rz9744f9p3j7.jpg

6ik6zk8af44qln6z1d10.jpg

با سپاس.

+ احمد روزبه 

ضمن سپاس وتشکر از حوصله جناب آقاي احمد زماني واشاره وي به نکات ريز ودرشت چگونگي صيد. به ماهيهايي که توسط صياد باشهارصيد ميشد ماهي شلخر(گل خور) لجنهاي کنار ساحل که به ظاهر شکل شل(گـل) ميباشدمي گفتند به نوع درياييش ماهي بيا نيز گفته ميشود که هم خانواده هستند البته آن موقع حدود چهل سال پيش من خودم لاله پا بودم(محافظت از بوته هاي هندوانه) اين نوع ماهيها به وفور يافت ميشد وميشه گفت بيشتر روزها خودم باهمين روش صيد ميکردم وشکمي از عزادرمياوردم .يادش بخير
+ مسلم جعفري 
ارم نيوز : به روايت افسانه‌هاي قديمي هاوايي هر حيواني در خشکي، همانندي در دريا دارد که هاوايي‌ها معتقدند معادل هوموهومو در خشکي خوک مي‌باشد.
اين يک کلمه صحيح و درست است که در جزاير هاوايي کاملا شناخته شده مي‌باشد. و به اين صورت تلفظ مي‌شود: Hoo-moo-Hoo-moo-NOO-koo-NOO-koo-AH-poo-AH-ah و اين چيزي نيست جز نام يک نوع ماهي رنگارنگ که معروفيت آن پس از ترانه‌اي از بيل کاگزول بيشتر گرديد.
اين نام عجيب، نام هاوايي اين ماهي است که اسم رايج آن Humuhumunuku.nukuapuaa و نام علمي آن رينه کانتوس رکتنگلولوس مي‌باشد. اين ماهي در ابهاي کم عمق و تپه‌هاي دريايي قسمتهاي مرکزي و جنوبي جزيره هاي اقيانوس آرام زندگي مي‌کند. رنگ ماهي هوموهومو بسيار جالب توجه است به اين صورت که يک نوار مشکي دور بدن خود داشته و معمولا قسمت بالاتنه ان کرمي يا صورتي و پايين تنه آن معمولا آبي يا سفيد مي‌باشد. دندانهاي اين ماهي معمولا آبي است که بيشتر به دليل خوردن مرجانها‌و جلبکهاي روييده بر روي انهاست.
 آپلود سنتر

به روايت افسانه‌هاي قديمي هاوايي هر حيواني در خشکي، همانندي در دريا دارد که هاوايي‌ها معتقدند معادل هوموهومو در خشکي خوک مي‌باشد. جالب است.

چرا خوک؟ به اين دليل که پوزه‌اي تيز داشته و شمايل بدن آن شبيه به خوک است. اين نوع ماهي با درآوردن صداهايي مانند خرخر خوک از خود ديگران را از خطرها‌با خبر مي‌کند. استتار بوسيله تغيير رنگ در حين خواب و يا اختفا خود جاي بسي شگفتي دارند همچنين اين ماهي يک سري استخوان متوالي کوچک ديگر نيز علاوه بر ستون فقرات دارد که به او امکان فرو رفتن در درزهاي بسيار کوچک را مي‌دهد.

اين ماهي همچنين اين توانايي را دارا مي‌باشد که حبابهايي از هوا را از دهان خود خارج ساخته و بوسيله آنها‌پناهگاهي در کف آب براي خود مي‌سازد. همچنين به دليل رفتار جنگجويانه، اين نوع ماهي معمولا تنها‌زندگي مي‌کند. مشهوريت اين ماهي باعث حضور آن در بسياري از ترانه‌ها، برنامه‌هاي تلويزيوني مانند Star Trek و انيميشن هايي مانند Bugs Bunny و در بعضي فيلمها ‌شده است. همچنين يک نوع دوچرخه به اين نام وجود دارد.
+ مسلم جعفري 
با سلام ودرود خدمت مهندس احمد زماني مطالبتان خيلي كامل وزيباست دستتان درد نكند موفق باشيدانشااله.