چراغ جادو

نام:
ايميل:
سايت:
   
متن پيام :
حداکثر 2000 حرف
كد امنيتي:
  
  
 
+ احمدروزبه 

بيسكويت هاي سوخته !

زماني كه من بچه بودم، مادرم علاقه داشت گهگاهي غذاي ساده صبحانه را براي شب هم آماده كند. يك شب را خوب يادم مانده كه مادرم پس از گذراندن يك روز سخت و طولاني در سر كار، شام ساده اي مانند صبحانه تهيه كرده بود. آن شب پس از زمان زيادي، مادرم بشقاب شام را با تخم مرغ، سوسيس و بيسكويت هاي بسيار سوخته، جلوي پدرم گذاشت.

يادم مي آيد منتظر شدم ببينم آيا پدرم هم متوجه سوختگي بيسكويت ها شده است؟!

در آن وقت، همه ي كاري كه پدرم انجام داد اين بود كه دستش را به طرف بيسكويت دراز كرد، لبخندي به مادرم زد و از من پرسيد كه روزم در مدرسه چطور بود؟

خاطرم نيست كه آن شب چه جوابي به پدرم دادم، اما كاملاً يادم هست كه او را تماشا ميكردم كه داشت كره و ژله روي آن بيسكويتهاي سوخته مي ماليد و لقمه لقمه آنها را مي خورد.

يادم هست آن شب وقتي از سر ميز غذا بلند شدم، شنيدم مادرم بابت سوختگي بيسكويت ها از پدرم عذرخواهي مي كرد و هرگز جواب پدرم را فراموش نخواهم كرد كه گفت: اوه عزيزم، من عاشق بيسكويتهاي خيلي برشته هستم.

همان شب، كمي بعد كه رفتم بابام را براي شب بخير ببوسم، از او پرسيدم كه آيا واقعاً دوست داشت كه بيسكويتهاش سوخته باشد؟

او مرا در آغوش كشيد و گفت: مامان تو امروز روز سختي را در سركار گذرانده و خيلي خسته است. بعلاوه، بيسكويت كمي سوخته هرگز كسي را نمي كشد!

زندگي مملو از چيزهاي ناقص... و انسان هايي است كه پر از كم و كاستي هستند. خود من در بعضي موارد، بهترين نيستم، مثلاً مانند خيلي از مردم، روزهاي تولد و سالگردها را فراموش ميكنم.

اما در طول اين سالها فهميده ام كه يكي از مهمترين راه حل ها براي ايجاد روابط سالم، مداوم و پايدار؛ درك و پذيرش عيب هاي همديگر و شاد بودن از داشتن تفاوت با ديگران است. و امروز دعاي من براي تو اين است كه ياد بگيري كه قسمت هاي خوب، بد، و ناخوشايند زندگي خود را بپذيري و با انسان ها رابطه اي داشته باشي كه در آن، بيسكويت سوخته موجب قهر و دلخوري نخواهد شد.

اين موضوع را مي توان به هر رابطه اي تعميم داد. در واقع، تفاهم، اساس هر روابطي است، هر رابطه اي با همسر يا والدين، فرزند يا برادر، خواهر يا حتي يك دوست!

كليد دستيابي به شادي خود را در جيب كسي ديگر نگذاريد بلكه آن را پيش خودتان نگهداريد.

بنابراين، لطفاً يك بيسكويت به من بدهيد، و آري، حتي از نوع سوخته كه حتماً خيلي خوب خواهد بود.!.!.!.!

كاش همه مي دانستند كه زندگي شادي نيست

شادي را به هديه بخشيدن است

زندگي قهقهه نيست

تنها يك لبخند است

با طلوع هر صبح فكر كن تازه به دنيا آمدي، با اطرافيانت مهربان باش

همزيستي را دوست بدار و زندگي را قدر بدان

شايد فردايي نباشد

پاسخ

درود برآقاي روزبه . ما كه به موري زده اش هم راضي هستيم .
+ احمدروزبه 

قابل توجه دوستداران قرآن کريم .باصداي قاريان بزرگ جهاني و تفسير لطفا به ادرس ذيل مراجعه فرماييد

http://tanzil.net/#19:4